Kom och jobba med oss på Allmän kurs!

8 september, 2022

Kom och jobba med oss på Allmän kurs!

VI SÖKER LÄRARE I MATEMATIK (OCH EVENTUELLT ANDRA ÄMNEN) TILL ALLMÄN KURS

Tjänsten innebär undervisning i matematik och tematiskt ämnesöverskridande arbete på gymnasienivå, där även andra ämnen kan komma att bli aktuellt. Du planerar, utvecklar och genomför utbildning individuellt och tillsammans med dina kollegor i arbetslaget. Ramverket för undervisningen inom vår folkhögskola är FN:s mål för global hållbar utveckling och detta genomsyrar allmän kurs på olika sätt.

I tjänsten ingår också att vara mentor för ett antal deltagare. Vår, precis som folkbildningens bildningssyn, utgår från individens unika behov, förutsättningar och erfarenheter för att tillsammans bygga kunskap och utveckling.

Arbetsgivaren är Scouternas folkhögskola och tjänsten har placeringsort i Stockholm. Beroende på ämneskombination och personliga förutsättningar omfattar tjänsten 50-100% med start i ett vikariat i 3 månader med möjlighet till förlängning och fast tjänst.

Ansök senast 23 september via länken nedan.

Läs mer och ansök här >