28 september, 2022

Välkommen Hannah!

Under våren gjorde Hannah Fahlborg sin praktik hos oss och följde då deltagarna på Ledarskap för hållbarhet under deras veckor på plats i skolan. Hon var inne hos Allmän kurs och tog del av undervisningen i matematik och naturvetenskap.

Hannah Fahlborg gör nu sin sista termin på utbildningen för folkhögskolelärare i Linköping. Hannah har en bakgrund inom geovetenskap och hållbarhet och har själv varit deltagare Röda Korsets folkhögskola innan hon bestämde sig för att bli lärare. Den här terminen fortsätter Hannah följa deltagarna på Allmän kurs och undervisar en del själv.

Vi kan nu med glädje berätta att Hannah har fått en deltidstjänst hos oss som matematiklärare (samtidigt som hon fortsätter med sin praktik) fram till januari då hon avslutar sina studier. Vi är väldigt glada att vi kommer att få se ännu mer av Hannah när hon nu blir en del av den ordinarie personalstyrkan på skolan. Hannah känner redan deltagarna på Allmän kurs och vi tror hon kommer göra ett mycket bra och värdefullt arbete som matematiklärare i klassrummet.