Vi ställer om – Covid19

1 mars, 2021

Vi ställer om – Covid19

Scouternas folkhögskola fortsätter hålla samtalen kring ungt ledarskap, scoutmetoden, hållbarhet och folkbildning levande. Just nu gör vi det genom digitala utbildningslösningar, våra webbkurser och kommunikation på distans.

Endast digitala utbildningar/kurser till och med 31 maj 2021
Med anledning av det fortsatta smittspridningsläget och den nya pandemilagen, har vi beslutat att inte genomföra någon av Scouternas folkhögskolas utbildningar fysiskt (i klassrum, andra kurslokaler eller utomhus) till och med den 31 maj 2021.

Håll i – håll ut – Håll ihop!
Som de senaste månaderna har lärt oss kommer vi att behöva avvakta och se vad som gäller från juni 2021. Vad som händer efter det får vi invänta och se, information kommer löpande.

För deltagare och kursteam på profilkurserna, se gärna till att hålla kontakt i någon form mellan kurshelgerna och under ledighet. För scoutledare hänvisar och rekommenderar vi varmt våra webbkurser och fortsatta samtal om innehållet och verktygen i dessa: Trygga möten, Anpassat ledarskap och nyheten Leda scouting distans – både på svenska och engelska.

Har du frågor?
Läs mer om våra Covid-anpassningar här >>
Vid frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta kursansvarig eller folkhogskola@scouterna.se