Allmän kurs

Allmän kurs klassrum

Allmän kurs ger behörighet för att studera vidare på universitet, yrkeshögskola eller annan eftergymnasial utbildning. Här läser du i din egen takt, efter dina egna förutsättningar, oavsett hur det har funkat för dig att gå i skola tidigare.

16 jan 2023 - 9 jun 2023

Sista ansökningsdag 16 december 2022

Region

Nationell

Kurslängd

En termin

Ansökan är stängd

Om kursen

Allmän kurs är en utbildning för dig som behöver komplettera gymnasiet. Här läser du i din egen takt, efter dina förutsättningar. Vi ger dig makt, mod och verktyg så att du kan utveckla både dig själv och samhället.

Vi som jobbar här är duktiga på att överbrygga klyftor och skapa trygga möten. Vi utbildar genom kunskap, insikter och verklig förståelse. Våra metoder bygger på inkludering, dialog, teori som omsätts i praktik, och tydliga värderingar.

Du som inte hittade din plats i den traditionella gymnasieskolan men vill vidare i livet är välkommen att söka till Allmän kurs. Utbildningen ger möjlighet till behörighet för högskolestudier. Allmän kurs kan läsas antingen i klassrum eller på distans.

Läs mer om utbildningen

Deltagare

Lägsta ålder för deltagare:
18 år

Adressuppgifter

Scouternas folkhögskola
Stockholm

Instrumentvägen 19
126 53 Hägersten

Kostnader

1000 :-

Ansökan

Ansökan öppnar:
2022-10-15

Sista datum för ansökan till kursen:
2022-12-16

Kursansvarig

Helena Dohns

Biträdande rektor

helena.dohns@scouterna.se 0720705879

Helena arbetar som biträdande rektor på Scouternas folkhögskola och ansvarar för Allmän kurs.