Ny utbildning! Friluftsliv för pedagoger

14 mars, 2024

Ny utbildning! Friluftsliv för pedagoger

Nu startar vi en ny utbildning på Scouternas folkhögskola: Friluftsliv för pedagoger. Kursen riktar sig till dig som är lärare, fritidspedagog eller annan ledare och vill inkludera mer friluftsliv i din pedagogiska verksamhet. Naturen ska vara en plats där barn och unga kan känna sig trygga, men samtidigt utmanas och ha roligt!

Kursen genomförs under 2 dagar i Stockholm, där vi varvar lite teori med mycket praktik. Du får öva på att elda, tälja, sätta upp stormkök och känna dig trygg i naturen. Vi går igenom ledarskap, det symboliska ramverket och andra metoder som brukar funka bra med barn och unga i utomhusmiljö.

Målet är att du själv ska kunna planera och genomföra friluftslivsaktiviteter i din pedagogiska verksamhet på ett tryggt och säkert sätt.

Kursen erbjuds två gånger under 2024:

Varmt välkommen till Scouternas folkhögskola!