Allmän kurs

Allmän kurs distans

Allmän kurs distans ger behörighet för att studera vidare på universitet, yrkeshögskola eller annan eftergymnasial utbildning. Här läser du i din egen takt, efter dina egna förutsättningar, oavsett hur det har funkat för dig att gå i skola tidigare.

18 jan 2023 - 13 jun 2023

Sista ansökningsdag 22 november 2022

Nationell

Kurslängd

En termin

Ansökan är stängd

Om kursen

Allmän kurs distans är en modern, flexibel utbildning som anpassar sig till deltagarnas praktiska situation. Tack vare att vi inte har schemalagda lektioner eller fysiska lektionssalar kan du studera när och var du vill. Det enda du behöver är en dator och internetuppkoppling. Genom våra lärplattformar får du tillgång till läromedel, diskussionsforum, och stöd från lärarna.

Hos oss är det inte viktigt hur dina tidigare prestationer sett ut. Vi fokuserar istället på att du och dina färdigheter utvecklas. För att nå dit har vi engagerade lärare, samt en öppen och trygg miljö. Vi vet att varje kursdeltagare har unika erfarenheter som vi alla kan lära oss något av.

Läs mer om utbildningen

Deltagare

Lägsta ålder för deltagare:
18 år

Adressuppgifter

Kostnader

500 :-

Ansökan öppnar:
2022-10-15

Sista datum för ansökan till kursen:
2022-11-22

Kursansvarig

Jenny Ahlin

Biträdande rektor

jenny.ahlin@scouterna.se 0855506568

Jenny är biträdande rektor och ansvarar för allmän kurs på Scouternas folkhögskola.