Material för kommunikation

Här hittar du material och stöd för att på olika sätt kommunicera Scouternas folkhögskola, internt och externt.

Guide för kommunikation

Vår Guide för kommunikation är vårt samlade styrdokument och stöd för att kommunicera Scouternas folkhögskola på ett enhetligt sätt. I guiden finns information för både budskap, bilder och grafiskt uttryck.

Profilprodukter

För representation och synlighet. I Scoutshop hittar du bland annat kåsor, pins och t-shirtar.

Logotyper

Scouternas folkhögskolas logotyp vill signalera kraft, mod och energi. Formmässigt är den inspirerad av typiska ”collegetypsnitt” för att ge en direkt association till utbildning. Samhörigheten med Scouterna visas med scoutsymbolen som är placerad som en varumärkessymbol.

Ladda ned logotyper för tryck (EPS)

Logotyp för skärm, rosa (PNG)

Logotyp för skärm, vit (PNG)

Logotyp för skärm, rosa (JPG)

Logotyp för skärm, svart (JPG)

Mallar

Mallar för Scouternas folkhögskola i filtyperna Powerpoint & Word (Office) samt Slides & Docs (Google Drive).

Mallar för Google Drive (Slides & Docs)

Mallar till Microsoft Office (Powerpoint och Word)

Sociala medier

Inspireras gärna av hur vi använder den grafiska profilen och kommunikationsplattformen i sociala medier. Vi finns på Facebook, LinkedIn och Instagram