UTBILDARDAGARNA

Årets Utbildardagar är till ände och närmare 150 utbildare var på plats på Gothia Tower i Göteborg. Varmt tack till alla er som kom och skapade härliga inspirerande och rolliga dagar.

FRÅN OKLART TILL STJÄRNKLART

Temat på Utbildardagarna 2024 var"Från oklart till stjärnklart". Helgens alla programpass byggde också på detta tema. Här nedan hittar du underlag från några av passen under helgen:

1. Bli en stjärna i kursköket
Bli en stjärna i kursköket_presentation >
Portionen under tian _recept >
Litteratur >
Vegansk kornsås >
Checklista för hållbara kursomgångar >

2. En stjärnas resa att brinna starkare
En stjärnas resa att brinnare starkare_presentation >
Dina Styrkor >

3. R(a)ising stars in other countries >

4. Bli en stjärna på att anteckna med bilder >

Grafiska anteckningar (av Elin Jungevi)
från Invigningen
från Inspirationsstjärnan, Andreas Magnusson

ANMÄL DIG TILL UTBILDARDAGARNA 2024

Plats & boende

Utbildardagarna 2024 kommer vara på Gothias towers, Mässans gata 24 i Göteborg.

Vi bor i 3-bäddsrum. Boendet är inkluderat i avgiften. Önskar du boende i dubbelrum eller enkelrum bokar du det vid anmälan. Extra kostnad tillkommer.

Kostnad & resa

Deltagaravgiften för Utbildardagarna är 250 kr för dig som är ideell utbildare (eller nyfiken på att bli utbildare). I denna avgift ingår boende i 3-bäddsrum, mat/fika samt programmet. Önskar du boende i dubbelrum eller enkelrum bokar du det vid anmälan. Extra kostnad tillkommer.

Resa
Resa till/från Utbildardagarna bokar och betalar du själv.

Resersättning
Resersättning ges för resekostnader som överstiger 800 kr. Utläggsredovisning med kvitto skall vara Folkhögskolan (XXHANBAT) tillhanda senast 30 mars 2024.

Anmälan & avbokning

Anmälan är öppen 10 dec-11 feb.

Avbokningsregler
Vid avbokning efter sista anmälningsdag debiteras du anmälningsavgiften om 250 kr samt ev. kostnader för extrabokning av enkel-/dubbelrum. Avgiften återbetalas endast vid uppvisande av läkarintyg.

Open mic & Torget

BIDRA TILL PROGRAMMET
Under helgen finns flera möjligheter att bidra till programmet.

Open mic

Vi kommer under lördag eftermiddag ha en Open mic. Det betyder att vi har en scen där den som vill kan ta ordet och prata under en kortare/begränsad tid om ett ämne som är viktigt för hen. Här har vi inga powerpoints eller avancerad teknik (mer än en mick) utan vi sänker tröskeln och låter inspirationen flöda fritt. Den som vill upp på scenen och framföra ett budskap, anmäler sig på plats.

Torget

Här ges möjlighet att sprida information och samla in idéer genom samtal och diskussion. På Torget får de grupper som önskar, en plats där ni till exempel kan ställa upp en beachflagga eller rollup, visa upp ett material eller utlysa en tävling - inom områden som berör våra utbildare inom Scouternas och Scouternas folkhögskola.

Vill du/ni finnas med på Torget i någon form, hör av er till oss i projektgruppen genom hanna.bata@scouterna.se senast 20 februari 2024.

Fortbildning för ackrediterad utbildare

För dig som är ackrediterad utbildare så räknas deltagande vid minst en av dagarna som fortbildning.

Projektgruppen

Inför 2024 års Utbildardagar består projektgruppen av:

Nils Langemo, utbildare
Johan Udén, utbildare
Lena Claesson, utbildare
Olla Lundkvist, utbildare och del av RUG Västra
Hanna Bata, Projektledare (anställd)

Har du frågor eller medskick till projektgruppen, skicka dem gärna till hanna.bata@scouterna.se

Hanna Bata

Projektledare

hanna.bata@scouterna.se0856843259

Hanna är projektledare för övergripande strategiska projekt inom utveckling och utbildningar på Scouternas folkhögskola.